Velkommen til Eriks modeljernbane i spor 0

Min modelbane er en fuldt digitaliseret bane med sporisolationer, sporskifteomstilling, afkoblingsramper og både trådløs betjening og med ledning til pulte og tog.
Samtidig er det muligt med "gammeldags" pulte at betjene stationerne.

Tog kan køre manuelt styret, men også automatisk, så der på denne lille bane kan køre op til 3 tog af gangen.

Beskrivelserne omfatter banen og digitaliseringen, som jo ikke afhænger af størrelsesforholdet. Herudover, hvordan jeg gør og hvilke hjælpeværktøjer, jeg anvender. Og alle elektriske diagrammer.

Og så er alle mine togbilleder fra 1960erne og frem til 1981 medtaget.

forsidebillede 1 forsidebillede 2

Seneste nyt

3. februar 2026 Jeg har udviklet videre på ABC stop med automatisk viderekørsel efter en pause. Både for 1 tog og for 2 tog. Se beskrivelsen her
Til formålet har jeg udviklet forskellige el-moduler til sporbesættelsesmelder, flip/flop m.fl. Se beskrivelserne her
4. august 2025 Beskrivelsen af remiseportene er udvidet med byggebeskrivelse, foto og video Se beskrivelsen her
24. juli 2025 Jeg har indlagt en beskrivelse af mine bevægelige remiseporte Se beskrivelsen her